top of page

Migræne og ekstra glemsomhed - Fulgte lægens råd (undgå Aspartam i 6 måneder) og fik det bedre

Opdateret: 20. jun. 2020







Udtalelsen er skrevet af Laura og blog indlæg skrevet og udgivet af Oplysning om Aspartam søndag d. 8 December 2019 kl. 11:30


"Migræne, havde svært ved at holde en samtale da jeg spacede ud og ikke kunne følge ordentligt med selv hvis det bare var 1 til 1 samtale.

Ekstrem glemsomhed, mistede jævnligt mobil, nøgler og andre vigtige ting, selvom jeg lige havde stået med det få minutter forinden, glemte aftaler selv de vigtige.

Gik meget til læge og psykiater, for at finde årsagen til problemet, jeg kom på hospitalet og fik scannet hovedet men det viste ingenting. Fik en anden læges vurdering og han ville lige prøve af om det kunne være pga. for høj indtagelse af aspartam.

Så han gav mig en liste over ting jeg skulle undgå, og at jeg måtte komme igen hvis det ikke havde nogen effekt inden for et halvt år.

Det løste alle mine problemer, jeg føler mig som et helt menneske igen."


- Laura Bødker.







"Der er Aspartam i noget migræne medicin her i Danmark.
Det er jo egentlig underligt, da migræne faktisk er på FDA's Aspartam bivirknings listen og rigtig mange får migræne ved indtagelsen af Aspartam. Utroligt mange rapportere til mig på Oplysning om Aspartam facebook siden at de får migræne."
- Oplysning om Aspartam.



Afstemning på Facebook siden Oplysning om Aspartam:


Får du migræne af Aspartam?

15 - Ja 38%

24 - Nej 62%


39 mennesker stemte.




Migræne medicin Maxalt (video):






Migræne medicin Rizatriptan og Aspartam bivirkninger (video):




Får du migræne medicin eller andet medicin, så tjek det for Aspartam E-951.



Her får du en oversigt over hvilken medicin, der er Aspartam i, som jeg har opdaget igennem tiden:




Har du fået lignende bivirkninger som Laura? Så kontakt mig gerne med din historie via chatten herinde på hjemmesiden eller via aspartame-951@hotmail.com


Vh Oplysning om Aspartam.


Copyright: Oplysning om Aspartam.

Denne tekst må ikke bruges uden tilladelse, men man må gerne dele.




157 visninger0 kommentarer
bottom of page